Under stjärnorna

Natten i tältet gav en blandade känslor, för varm, hårt etc, men vi vaknade någorlunda pigga för en dag i själva parken. Det va oerhört fint, naturen va alldeles underbar och vädret va verkligen med oss! Inte alls för varmt och lite blåsigt t.o.m. 

Jag är lite stolt över mig själv då jag kämpade mig upp för bergen och det kändes som det aldrig skulle ta slut, jag tror vi gick runt 4-5 km, inte helt hundra, för det mesta var det uppför, men innan vi vände såg vi det vackra fallet Verner Fallet. Man kunde fortsätta längre till Nevada fallet, men jag va helt slut och de andra kände samma sak, vi hade inte tillräckligt med tid heller så vi vända neråt igen! 

Vi började en 5-6 timmar resa, tanken va att vi skulle campa inte så långt från parken men det va en riktigt stor skogsbrand så vi fick köra om allt, vår ledare bestämde sig att campa närmare Death Valley som vi ska besöka imorgon (mer tid i Vegas woho!) kommer bli dödligt varmt... *badumtsss*. Men har hört att det kan bli uppåt 110 grader, farenheit då såklart. Hoppas även innerligt att vi får sitta längre fram i bilen, dog nästan då några av de andra passagerna alltid stängde av luftkonditioneringen för de frös, töntar baha! Det va även supertrångt längst bak så jag har skavsår på mina knän för mina knän gned mot sättet framför. Efter Death Valley åker vi äntligen mot Las Vegas, woho! Johanna och Mathilde kommer skydyva, eek. Jag bestämde väldigt tidigt att jag inte kommer följa med haha, inget för mig. 

Dags att nana nu iaf, under de lysande stjärnorna, härligt ute dessutom! Godnatt ~






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0