Nervös!!

Sitter och väntat på att min första lektion ska starta, är jättenervös! Dels för att jag troligen inte känner någon men även att alla andra kanske känner varandra, blyg som jag är så blir det svårare att ta kontakt med dem isåfall. Får hoppas på det bästa, ska bli kul iallafall!

Weekend i Orlando ~

För att summera hela helgen så har den varit superdupermegabra! Resan dit och hem va lång, men väldigt värt det, hotellet va fräsch och dagarna underbara. Tänkte skriva lite mer om igår då vi besökte Disney World. Jag har nämligen aldrig besökt Disney land eller något liknande, det närmsta som finns oss är det som ligger i Paris och där har jag aldrig varit. Som jag även sa till Andrea och hennes världfarföräldrar, bättre att detta blev min första gång då jag troligen kommer ha starkare minnen från det nu än om det hade varit för 10 år sedan. Tror att denna helgen kommer bli ett utav de starkare minnena härifrån, jag känner även att jag och Andrea kommer varandra närmare och närmare ju mer tid vi spenderar med varandra. Så att just vi två åkte va awesome. Denna resan bokade vi för flera månader sedan då vi egentligen inte kände varandra så väl, så jag är riktigt glad att vi kommit varandra så nära som vi har!

Iallafall, tillbaka till Disney! Det var faktiskt inte planerat att vi skulle åka till Disney World, det blev lite spontant, vilket jag tyckte va riktigt kul. Andrea hade pratat smått om att hennes värdpappas föräldrar jobbar där och att vi kanske skulle möta dem för lunch eller liknande. Men när det väl blev bestämt att de ville ta med oss dit så blev jag djupt överraskad och glad. Dessutom eftersom de jobbar där så fick vi gå in, helt gratis, superbra! Vi promenerade runt lite, jag klickade av massa foton sedan fixade dem några Fast-passes till oss så vi kunde åka några utav de "större" attraktionerna som ofta har långa köer. Vi blev bjudna på lunch och hade det helt enkelt superkul.

Tänkte att jag lägger upp ett inlägg senare med alla bilder från helgen. Hade ju som sagt inte tillgång till någon dator att föra över bilderna på. Är man på semester så ska man utnyttja tiden så mycket som möjligt!

Godnatt!

Har äntligen kommit och är redo för att sova, ögonen riktigt grusar sig så Mr Sandman har redan hälsat på! Men ville slänga in en kort snabbt inlägg först. Dagen har varit underbar, fint väder och trevligt sällskap. Har ju aldrig varit på Disney Land innan så det va verkligen en upplevelse! Kommer skriva betydligt mer imorgon, men är som sagt supertrött och så fort jag postat detta inlägg så släcker jag lampan för den här dagen!

Jag har inga ord..

.. som beskriver HUR FUDGING AWESOME DET VAR!! Omg, det va underbart!! Bara känslan att gå igenom Hogsmeade med sin butterbeer och med ett strålande väder, AMAZING! Det första vi gjorde när vi kom in till Universal var att gå strikt mot Hogwarts etc. Det va mäktigt att se slottet, och att gå mellan alla små affärer i staden va så perfekt! Vi gick lite snabbt och tittade sedan begav vi oss mot en scen där en Q&A skulle hållas med några skådespelare från HP. Tyvärr va inte Mark Williams (Arthur Wesley) där, hade sett fram emot honom! Ist va Devon Michael Murray (Seamus Finnigan) där och de andra jag räknade upp i ett tidigare inlägg :D vi stod i 2 timmar och väntade i kö för att få plats och se dem, så himla värt det! Vi stod bredvid tre trevliga tjejer som vi även mötte senare under dagen. Väl "inne" i lokalen så kom de äntligen fram och känslan när de gick upp på scenen *fangirlmoment* speciellt när tvillingarna gick upp hihi!

Efter detta så gick vi tillbaka till Hogsmeade pch köpte vår första Butterbeer för dagen, sedan gick vi till självaste Hogwarts, där inne fanns en berg o dalbana, men att vänta va inget tråkigt då det verkligen va som att promenera runt i slottets korridorer och ibland dök lite hologram utav karaktärer upp och pratade med en, tavlorna snackade också! Åkturen va så himla cool, då det kändes som att man flög på en kvast bakom Harry och Ron medan man blev jagad av en drake, wiiie! Vi käkade tidig middag på "The three bromsticks, riktigt mysigt. När vi sedan gick på toa så hörde vi "Moaning Myrtle" muttra om all och inget, va lite häftigt! Sedan shoppade vi lite godis så som Berty Beans och en chokladgroda!

Hoppas verkligen att jag får besöka detta igen, va så himla underbart och detta fick mig verkligen att starta läsa böckerna då jag endast sett filmen (fy på mig!) Imorgon blir det att besöka "The Magic Kingdom" lite snabbt innan vi beger oss hem till kalla Philadelphia ~

Let's go!

Vi kom hit sent igår, båda riktigt trötta efter den långa resan, flyget gick bra och frukosten va mumsig, så nu sitter vi redo och väntar på bussen som ska ta oss till Hogwarts, så himla awesome!! Har fått låna en Slytherin tröja utav Andrea, är visserligen en Hufflepuff, men det är helt ok! :D
På bilden nedan ser vi Andrea med våra två piloter (tror vi), Andreas pojkvän håller nämligen på att studera till pilot så  vi sprang runt och fotade så många piloter som vi kunde haha! ~

Flygplatsen!

Det blev lite problem på tåget hit då det visade sig att den tåg konduktören vi hade hade uppfattat fel och vi hade endast betalt till centrum och inte hela vägen ut till flygplatsen, så när nästa konduktör kom och kikade så påpekade han detta och vi var tvugna att betala 8 dollar igen, vi kände att det va drygt då vi inte hade gjort fel utan den andre konduktören! Som tur va så lät han oss åka ändå men att vi skulle vara mer noggranna nästa gång, snällt av honom! Framme på flygplatsen nu iaf, så nu sitter vi och käkar en efterlängtad middag! Planet lyfter om 45 minuter, så vi har gått om tid på oss!

Vi var så hungriga så vi hann äta upp innan jag hann ta en bild haha!

Börjar bli nervös...!

Nu är det inte långt kvar, endast 2 timmar tills jag väntar på tåget som ska ta mig och Andrea till flygplatsen, börjar bli nervös haha! Väskan är iprincip färdigpackad och tankarna snurrar inför hur himla awesome denna helgen kommer bli! Tänkte att jag gör ett sista inlägg här innan min avfärd. Är nämligen inte helt hundra om jag har wifi på hotellet som man kan uppdatera med lite bilder osv! Om inte så kommer det en uppdatering sent Söndag eller Måndagen därpå. Kollade även upp nu exakt vilka skådespelare som kommer besöka "The Wizarding World of Harry Potter", och dessa personer är Evanna Lynch (Luna Lovegood), James Phelps (Fred Weasley), Oliver Phelps (George Weasley), Matthew Lewis (Neville Longbottom), and Mark Williams (Arthur Weasley). Så himla kul att vi prickade in just denna helgen! Är nämligen något firande för det och därför kommer skådespelarna! Roliga är också att Mark Williams har vart med i Doctor Who (som jag älskar tihi), så et kommer bli dubbelt så coolt!

Hogwarts, here we come!

(ej min bild!)

Första läxan på länge!

Igår skrev jag mig äntligen upp på två klasser, ioch med det så fick jag en hemläxa som ska vara gjort innan kursen börjar. Konstigt nog va jag väldigt exalterad över det och ville nästan starta med en gång haha! Den ena kursen är en helg-klass, så då åker jag ut till Long Island och övernattar två nätter och pluggar grafiskt på "heltid". Den andra klassen kommer vara på det lokala colleget, 10 onsdagar med foto kommer nog bli riktigt bra! Kommer även troligen att behöva ta en till klass, funderade då på en klass som heter "Desserts around the world". Kommer laga efterätter från olika delar utav världen, verkar superskoj!

Inte långt kvar nu, yay!

Smider onda planer med Andrea på Starbucks, mohahah! Eller ja, planerar inför helgen, då vi far mot Hogwarts *harkel* menade Orlando... (vill inte avslöja mig till alla mugglare eh)
Det kommer bli superawesome!! Det bästa är att några utav skådespelarna från filmen kommer vara där, wiiie! ~

Brrrr!

Sitter och värmer mig med lite glögg, vart ute och skotat hela uppfarten och framför garaget, tog sin lilla tid men känner mig lite duktig iaf! Det måste ju ändå göras, min värdpappa blev så glad att han slapp så jag fick en kram, då vet man att det man gör är uppskattat :D

Snöstorm!

Hej alla härliga fluffbollar där ute! Här snöar det för fullt, vilket gör att jag blir på extra bra humör! Vi har inte riktigt haft någon "vinter" ännu. Det har snöat konstant nu i 5-6 timmar. Så vi har lite smått snöoväder här, helt ok för mig! Dock har skolan stängt idag, så mina värdbarn är hemma, vilket troligen är skönt för dem. Minns att de dagar man fick ledigt lite random så vart man överlycklig haha! Jag spenderar denna dagen med att fortsätta titta på Game of Thrones, måste vara en av mina favoritserier! Ingen lugn stund, spänningen hela tiden. Jag är snart ikapp och en ny säsong kommer i April, kommer bli awesome.

Bilder från NY med familjen!

Hallii Hallåå!

Nu har mina föräldrar lämnat USA och är hemma igen. De åkte hem igår och kom hem under natten till idag, blev lite tårar när vi sa hejdå, vet ju att det är ca 7 månader tills vi träffas igen, men tur att skype finns iallafall! Har haft det superkul i både NY och när de va här hos min värdfamilj. Va supernervös när vi åkte från NY ner mot mitt hem. Väl framme vid dörren hoppade jag av nervositet, men det gick jättebra när de träffades, de kom alla väldigt bra överrens! I början kändes de så himla konstigt att min familj va här, i USA, hos min amerikanska familj. Känslan att se dem tillsammans va så himla skum, haha! Men efter den första kvällen kändes allt bra. Jag och familjen besökte King of Prussia, körde runt i närområdet, åkte till Philadelphia och in till American Museum of Natural History. Allt va riktigt kul och att få spendera ensamtid med familjen va mysigt. AMNH va supercoolt, för första gången i mitt liv fick jag se Dinosaurier med mina egna ögonen, tyävrr inte levande då såklart haha, men att se skelleten så inser man verkligen att dessa varelser har funnits och jag blev mer intresserad än jag varit innan utav det, kommer definitivt att besöka det igen så fort jag får chansen! En annan riktigt häftig sak vi gjorde när vi väl besökte museumet va att vi gick på en "spaceshow", vi gick in i ett stort klot där halva delen av insidan ("taket") va täckt som en bioduk. Stolarna stod i ring och va lite halv lutade bakåt. När filmen startade kändes det verkligen som man flög igenom rymden, so frikking AWESOME!

Mer bilder kommer ~

De dagar som gått

Nu har vi hunnit spendera massa tid här i NY och mer ska det bli! Häromdagen firade vi Johannas 21-årsdag, vi åt en mysig middag på Ruby Tuesday och försökte trampa oss hem till hotellet i all snö som fallit, idag besökte vi Madame Tussauds och Hard rock café. Vädret har varit fint men superkallt! Man kände riktigt hur vinden bet tag i kinderna när man gick längs alla gator och avenyer. Lite shopping har man hunnit med, lite smått och gott från Forever 21 som jag nog får säga är en ny favoritaffär. Massa fint, blev tre tröjor därifrån! Jag och bror min hotade även en stor Comic store väldigt nära hotellet, där hade vi tänkt besöka igen då vi inte hade så mycket tid när vi va där sist. Här kommer lite bilder jag tagit de senaste dagarna.

Tyvärr är bilderna inte så himla bra då alla är tagna med en mobilkamera, har inte tillgång till någon dator så alla bilder från min digitalkamera kommer läggas upp senare ~

Med familjen ~

Nu har vi spenderat våran första natt på hotellet och mötet med våra föräldrar va underbart och gråtfyllt. Jag och Johanna hade bestämt oss för att överraska dem på flygplatsen med ballonger och en skylt, vi väntade i över två timmar och när vi äntligen fick se våra föräldrars ansikten så brast det och vi började skratta och gråta. Vi hade stått på sådan helspänn så länge att vi va riktigt utmattade! Nu idag har jag öppnat lite julklappar från familjen och från underbara Ida <3
Frukost blec det på Mc Donalds och nu ska vi ut och se oss omkring, får uppdatera mer senare! Kram ~

2014

Då blev det äntligen ett nytt år! En mycket händelserik dag med mycket promenad och mys. Tänkte skriva ett riktigt inlägg om detta imorgon eller nu i veckan, nu är det dags för mig och Johanna att sova, imorgon ska vi ju in till NY och träffa våra alldeles egna familjer, wiie! Kan nog inte fatta att det är sant, snart 5 månader sedan jag såg dem sist, längtar.
Godnatt och en en gång, happy new year! ~

Snart smäller det...

Sitter på en restaurang och myser med Johanna, i Sverige har klockan slagit tolv för längesedan! Vi räknande till och med ner haha, vi satt då på tåget in mot NY, vi tjoade lite och tänkte på våra nära och kära i Sverige. Om någon timme är det även dags för oss att sparka in det nya året! Vi har bestämt oss för att stå mitt på Brooklyn Bridge och se fyrverkerierna över staden som skjuts! Kallt men kul kommer det bli! Så i förväg.. Gott nytt år till er alla! ~

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!