~ Julig Helg ~

Halli hallå! Tänkte ta och berätta om min helg, söndag idag och även första advent. Helt och hållet glömt av det! Har ingen ljusstake att tända, men firat på lite annat sätt kan man väl säga! Nåväl, vi börjar i fredags. Då va jag och familjen på en riktigt julig musikal, någon som sett filmen "Elf"? Det var den iallafall! Riktigt mysigt va det. han som spelade huvudrollen gjorde det superbra! I slutet av showen sprutade det ut konfetti eller någon liknande så det kändes som det snöade inne i salen. På vägen in till musikalen så försökte mitt värdbarn att ära mig alla de stater som finns i USA. Det fanns tydligen en sång som hon skulle lära mig, efter några stater så kom det en klapp som jag alltid kom ihåg men efter det vart det stopp haha! Men det va en mysig kväll. I lördags hände inte så mycket, jag och min värdmamma åkta runt och fönstershoppa en del och under kvällen tittade vi på massa filmer bla Elf och halva Harry Potter and the deathly hollows part 2. Missade första delen då den gick på tv:n! Grät som vanligt när Snape tog sitt sista andetag men även när man fick se hans historia *snyft*. 
 
Idag då va jag och halva familjen på en "craft-fair", kom inte på något bra svenskt ord till det! Men lite som en marknad fast allt va i ett hus och allt betaldes på en och samma ställe. Fanns massa fina handgjorda saker, mycket jultema såklart, så jag lyckades hitta en del julklappar, men även idér till julklappar hihi! Vi åkte sedan till ett annat "craft-fair", där en mycket känd amerikansk kvinnlig författare bott, Pearl Buck. Det visade sig att hon hade vunnit nobelpriset i litteratur år 1938, och va även den första kvinna att vinna priset. Det va väldigt intressant, alla rum va någorlunda bevarade med original möblerna osv, så det såg ut som att någon bodde där. Sedan är det en sådan sak att varje år kommer det olika grupper och dekorerar julträn etc i varje rum. I Pearls sovrum så hade de lite svenskt tema vilket va överraskande och kul, vi frågade våran guide om hon hade några svenska rötter, men det hade hon tydligen inte, så det va lite knepigt men som sagt kul. En annan sak som gjorde mig väldigt glad var att i vår lilla grupp som traskade runt i huset fanns en annan utbytesstudent, från Japan. Med lite smått hjälp av Ann och tjejens värdmamma så började vi prata och vi bytte både nummer och facebook. Väldigt kul att träffa någon annan som även bor i närheten, får se om vi kan träffas någon dag! Yay ~
 
Imorgon är skola och jobb igen, inte så jobbigt för mig dock, trivs med mitt jobb! Och på tisdag blir det skoj för då ska vi ha au pair möte men även som en liten julfest hos en annan grupps LCC, kommer bli dubbelt så många au pairer, yay!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0