NY baby!

Hallå allihopa! Idag har jag bara spenderat dagen till att vila och titta på tv-serier, dels för dagens låååånga promenad och sightseeing men även för att det hände något mycket tråkigt inatt. Jag väljer för tillfället att inte skriva om det då jag känner att det är privat, kanske kommer skriva om det senare.
 
Iallafall tillbaka till ämnet. New York. Jag gick upp tidigt igår morse, vid 6-tiden för att vara exakt. Fixade mig och tog sedan bilen till tågstationen, väl där hade jag inte så mycket tid innan tåget gick, gps:en krånglade innan jag åkte så kom inte iväg den tiden jag ville, så jag ville köpa biljett så snabbt som möjligt och sticka till tåget. Såklart va kön lång.. blä! Så när jag väl fick min biljett så missade jag mitt tåg precis. Som tur va gick det ett tåg 30 minuter senare! Johanna mötte mig på stationen och vi började promenera. Vi stannade vid Starbucks för lite kaffe och prata, va riktigt mysigt! Senare gick vi enda från 32 street till 15 street och sedan upp till nästan 50 street, vilket är riktigt långt! Skönt att ha fått massa motion iallafall haha. Vi såg Times Square och jag fick fotat massa! Tyvärr höll de på att bygga om där, så det va inte helt i sin ordning, folk trängdes som sjutton och det gällde att hålla koll på varandra så man inte drevs bort i de stora massorna. Vi såg även den kända julgranen som står framför Rockafeller Center.
 
Dock tog det ett tag innan vi hittade till de olika platserna då vi för det första blandade ihop vart ställen låg men även för att allt va så förvirrande ibland, det är ju så himla stort haha! Väl när vi kände att vi va färdiga och klockan va mycket så kramade vi varandra hejdå och gick och åt varsitt håll. Hon skulle till en station och jag till en annan, va lite läskigt att traska på gatorna i mörkret ensam, dock va det samtidigt mysigt. Kändes nästan som att man bodde i staden och va på väg hem till lägenheten eller liknande. Väl framme vid stationen slog jag mig ner på marken och kände hur fötterna värkte och när även man fått sig en plats på tåget så kunde man pusta ut
 
Det va en riktigt trevlig dag och vädret va med oss, vi kommer troligen att ses snart igen, det hoppas jag iallafall, om inte så ses vi i Januari när våra föräldrar kommer hit! ~
 
 
P.s Lyckades bli "photobombed" på en utav bilderna, insåg inte vad som hade hänt förrän Johanna hade garvat klart och visat mig bilden, haha! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0