Paketinslagning och julstämning

Så duktig man är som sitter dan innan julafton och slår in alla paket, haha! Dock är allt klart nu och man kan pusta ut, rummet är nystädat och fint. Drack även lite glögg nu under kvällen och jag kände hur julstämningen höjdes och med julmusik speladnes i bakgrunden så fick man det där lilla extra. Men detta är ju även en högtid som man brukar fira med sin familj eller nära och kära. Jag insåg nu alldeles nyss att jag inte kommer fira jul hemma i Sverige, att jag kommer missa detta. Kände mig lite sorgsen, saknar de där hemma lite extra nu, don't get me wrong, älskar min värdfamilj och vi ska ha det supermysigt och fira jul och umgås. Men detta är ju trots allt första gången jag inte kommer spendera min julafton med alla i Sverige. Tror dock att det kommer vara värt att få spendera julen här, allt är väldigt annorlunda, men det är det som gör det spännande och roligt! Kommer bli annorlunda med mat, traditioner etc, nåväl nu ska jag krypa till kojs.

Julgranen hemma i Sverige, mamma skickade denna tidigare idag <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0