Förra fredagen!

Jag skulle ju som sagt berätta lite vad jag har haft för mig, så here we go! I fredags skulle vi se på bio innan den började hann jag med att köpa lite julklappar från Hot Topic, duktig Jessica! Ibland är det så himla svårt med julklappar, jag tycker personligen att det är jättekul att ge bort saker, men man vill ju att det ska vara något som personen i fråga uppskattar och inte bara slänger in i garderoben någon vecka efter de fått den. Så det gäller att tänka till! Som jag inlädde texten med, jag och Andrea gick på bio, vi tittade på "Catching Fire", som jag skrev så avslutade jag boken bara nån timme innan jag skulle åka haha! Dock va jag ju väldigt uppdaterad vad som skulle hända i filmen etc, och jag tycker de tolkade boken bra, såklart är det alltid några smådelar som man alltid missar, men men! Skådespelarna passade utmärkt till de karaktärer de spelade, speciellt alla nya ansikten man inte kände igen.
 
Innan filmen gick vi in i biosalen och den va smockfull! Aj säger jag bara, denna biograf jag mest besökt har ett sådant system att man inte har någon fast plats utan det gäller att vara i tid, åtminstone om det är en ny populär film man ska se. Vi gick runt och kollade läget, men de flesta hade spritt ut sig så dumt, lagt kläder på platsen bredvid etc.. irriterande! Först fick vi de sämsta platserna någonsin, i amerikanska biosalonger finns det nämligen även platser längst ner där det i en svensk biograf är tomt, för att kunna se hela duken så hade man vart tvungen att vrida på huvdet och dessutom nästan ligga ner i stolen. Jag kände inte att det va värt pengarna att sitta på sådana skitplatser, så jag började såklart titta mig om kring, vi hittade en plats där de hade satt sig dumt så det egentligen fanns två lediga platser, de va såklart vänliga och flyttade sig så jag och Andrea fick plats. Sedan va jag nöjd, vi satt nästan i mitten och mycket längre upp, phew! Så vi njöt utav filmen utan att behöva få nackspärr eller något liknande haha!
 
Kort efter att filmen startade fick jag ett annat problem, dock inget jag riktigt reflekterade över förrän filmen va över. Jag är ju en ganska lång person vilket även betyder att mina ben är långa och inte riktigt får plats när det är trångt! Jag satt med mina ben i kors och mitt knä tog emot i sätet framför, jag rörde inte på mitt ben eller något utan lät mitt knä vila mot ryggen bara, personen framför mig verkade störa sig på detta då hen hoppade fram och tillbaka som ett tecken att det va obehagligt.. eller något. Jag vet faktiskt inte. Tycker man nu att det är så irriterande så får man ju säga till och inte bete sig så omoget som personen gjorde haha, för personen gjorde i princip så under hela filmen förrutom i slutet då hen försökte säga något till mig, men då var man så inne i filmen och fokuserade, smartast hade väl vart att säga något i början, oh well jag och Andrea skrattade bara bort det när vi väl lämnat salen. Vi hade en mysig kväll trots de mindre problem vi stötte på! ~
 
 
Ja, jag längtar till Lucia då denna börjar visas i biograferna.. waaaah!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0