Happy Thanksgiving!

Nu är jag ju lite sen med detta inlägg, men det får ni stå ut med! Min första Thanksgiving va helt underbar, jag spenderade den med min värdfamilj och deras släkt. Dagen startade med att vi tittade lite på den stora paraden framför Macy's i New York. Det är tydligen en stor tradition här i USA, i paraden ser man stora ballongfigurer men även massa olika dansnummer, coola vagnar och mycket mer! Vi bytte sedan om och gjorde oss iordning för att åka till släkten. Där åt vi en riktigt god middag med (såklart) kalkon! Det va även en massa andra intessanta grejer, bla majspudding, annansstuffing, cranberrysås, och jag ville ju såklart testa allt! Kan ju säga att jag hade ont i magen efter den middagen, haha. Vi tog den årliga familjebilden, jag visste inte om jag skulle vara med på bilden då jag tekniskt sätt inte är en del av familjen, men de ville ha med mig så jag fick vara med på ett hörn, det kändes väldigt roligt! Vi åt sedan efterrätt, för min de blev det lite pecan och kokonötstårta och en pumpacupcake! Va fortfarande full från middagen så blev inte så mycket hehe.
 
Thanksgiving har ju mycket att göra med att man ska vara tacksam. Så jag tänkte skriva vad jag är tacksam för! Jag är glad att jag upptäckte och blev introducerad till underbara serier som My little Pony och Doctor Who. Så tack till er som visade mig detta! Jag är tacksam att jag hamnade i en sådan underbar familj, det är precis som en utav deras tidigare au pair sa, den mest bästa värdfamilj man kan få. De bryr sig, är mån om vad man vill, vill att man ska ha kul få uppleva saker etc. Jag är även tacksam för att jag har så underbara vänner, jag saknar er über-mycket! Kommer bli kul när vi ses igen. Och sist men inte minst, jag är tacksam att jag har min underbara familj, som jag om lite mer än en månad kommer få träffa. Ni har stöttat mig i vått och torrt, jag kan ibland vara en krånglig person men ni älskar mig för den jag är, och det betyder så himla mycket för mig, jag älskar er.  
 
~ Vad är ni tacksamma för? ~
 
Fick även en söt liten choklad kalkon utav barnens mormor, supergod! Från det lokala chokladeriet (om man säger så...? Hmm) Och måste tillägga att tallriken med mat va inte min fick låna min värdmammas, den blev mycket snyggare upplagd haha!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0