The Purge

Såg en väldigt intressant film för bara någon timme sedan, The Purge heter den, verkar vara en ny film från iår. Dock har jag aldrig hört talas om den, jag blev tipsad av en utav barnens kompisar, hon är runt 12-13 haha! Jag skulle ju kanske inte riktigt rekommendera denna filmen för en sådan ung person, då jag tycker den kan sätta spin på tankarna. Filmen utspelar sig i USA i framtiden (år 2020 ca) och alla brott har sänkts drastiskt och är väldigt sällsynt. Dock har man varje år en så kallas "purge", en dag om året (12 timmar) så är alla brott lagliga. Man får mörda vem man vill utan att man blir straffad för det. Kanske låter lite skumt, men tanken av det skrämde mig en del. Speciellt alla som är fattiga blir värst utsatta då det är oftast dem som blir måltavlorna, det är inte lika mycket för att det är hemlösa etc. Filmen va dock väldigt intressant och hela idén likaså. Men samtidigt kände jag mig lite skakad efteråt, inte nog med att jag befinner mig i landet som filmen utspela sig... hahah skämt åsido. Tror inte att detta skulle kunna bli lagligt då det känns alldeles för absurt, det strider mot mänskliga rättigheter osv. Filmen är absolut värd att se, man får sig en liten tankeställare. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0