FAIL

Idag har vart en riktigt händelserik dag haha... Det började som en vanlig dag och jag sepnderade mesta tiden hemma i huset. När jag väl skulle ut för att hämta tjejerna så börja bilen bete sig lite konstigt, först tänkte jag att det troligen inte va något särskilt, så jag körde vidare. Väl när jag hade hämtat ena så började den bete sig ännu mera skumt och jag började bli lite orolig, vi ringde min värdpappa och bestämde att vi bara skulle hämta den andra dottern för att sedan åka hem. Men när vi nästan nått skolan så dör bilen totalt.. i en fyrvägskorsning. Great.. just great! Jag fick nästan lite smått panik, men vi startade varningsblinkersen och försökte ringa mormorn som inte bor allt för långt borta. Väl efter några minuter av ringande så pekar dottern på bensinmätarn och säger att den ser ut att vara tom... Ja men det är såklart att jag har GLÖMT att tanka bilen... *PINSAMT* vi börjar smått skratta medan vi måste förklara för både min värd pappa och mamma att bilen såklart va slut på bensin och att det va därför den betett sig så skumt.. Min värdmamma skrattade åt mig i telefon när jag berättade läget.. gissa om jag skämdes haha.. Mormorn kom till undsättning med en dunke bensin så att jag klarade mig till närmsta mack för att tanka fullt... snacka om pinsamt. En helt vanligt dag för Jessica haha!
 
Och inte nog med detta så hade jag även glömt att ta upp kycklingen från frysen så den va ju såklart stenhård när det väl va tänkt att vi skulle ha den till middag.. det va bara att starta micron och vänta i ca 40 min för att den skulle tina någorlunda.. gissa om jag vart glad när min värdmamma kom hem! Man kan väl säga att detta inte va min dag.
 
Dock har jag äntligen fått träffat en au pair! En svensk tjej som kom hit för bara en vecka sedan ungefär. Vi träffades runt 20.00 och drack lite kaffe och bara babblade på om allt mellan himmel och jord, va ganska skönt att både få prata svenska men att även få prata med någon i min egna ålder! Visade runt lite i staden och sedan åkte jag hem och nu är snart dags att sova! Ska försöka blogga lite om vad jag gjort de andra dagarna också, har både bakat och fotat lite så får göra ett inlägg om detta imorgon! 
 
En random bild jag tog häromdagen ~


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0