Fall Festival och Bio ~

Tänkte berätta lite kort vad som hänt under helgen osv, i lördags va det mycket på gång! Dagen startade med att vi lämnade av cupcakes till en tävling som mitt ena värd-barn deltog i, en cupcakes va underbart goda! Sedan när tävlingen vart avslutad så begav vi oss till en "Fall Festival" det va en utav de närliggande skolorna som anordnade en, va lite smått som en marknad. Man kunde köpa bakelser, lotterier etc. Efter en kort visit där så drog vi oss vidare till en annan marknad som va mycket större! Man kunde adoptera en gris om man ville hehe, inget jag gjorde dock! Min värdmamma va jättegullig och köpte ett halsband till mig som föreställde en populär halloween godis, Candycorn. Sedan på kvällen va vi bjudna till en Halloween fest hos några vänner till familjen. Jag va utklädd till Pinkie Pie ~ dock så blyg som jag är så pratade jag inte så mycket med de andra. Jag umgicks mest med barnen uppe i ett tyst rum haha! Dock fick min värdmamma med mig på lite karaoke, riktigt skoj! Vi körde järnet haha. 
 
Sedan i söndags träffade jag den svenska au pairen och vi gick på bio, det blev remaken av "Carrie". Vi gick först runt i det lagom stora shoppingcentret, vi slog oss sedan ner på Starbucks och fikade en sväng innan det va dags att gå till filmen. Salen va verkligen så himla STOR, och det va nästan inga där, vi kunde välja och vraka med vart vi skulle sitta. Jag som tycker att en del bio-salonger i Sverige kan vara stora,  men detta va nästan löjligt haha! Väl till filmen, jag tyckte den va bra men både lite obehaglig och hemsk. Jag är väldigt nyfiken på både boken och original-filmen efter att ha sett denna.
 
(ps. drickan ovan skulle föreställa den minsta storleken...)
 
 


Kommentarer
Jerhler

åhåå du har på rosetthalsbandet du fick av mig *O* på bilden alltså

Svar: Hihih japp! :D älskar den <3
Jessica Fjant

2013-10-22 @ 20:53:01
URL: http://jerhlers.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0