Marknad och Au-pair Möte

Ännu en fartfyllt helg är nu slut och det är Måndag igen! Jag känner verkligen att denna helgen har varit lyckad. I fredags blev det ju tacos och det va riktigt gott, kändes nästan som en svensk fredagskväll, det va bara Postkordsmilljonären som saknades hehe! Och i Lördags så var det marknad i en av de närliggande "städerna". Det är ju skördetid nu, så varje år har de en sådan här marknad. Riktigt mysigt! Fick köpt lite smått och gott och va även med i en "Cake-walk". Lite smått åt "Hela havet stormar". Vi betalalde en dollar för att få va med. Sedan ställde sig alla i en ring och när musiken startade så började vi gå, en kvinna tog en utav de fyra tårtorna och började dansa runt i ringen och när musiken stannade så stannade även hon, och den personen som hon stannade bredvid fick tårtan. Jag hade ingen tur, men barnens mormor vann en så i och med det så "vann" vi också hehe. 
 
Sedan igår (Söndag) hade vi ett Au-pair möte. Det var lite annorlunda denna gången då även familjen fick följa med, vi besökte en gammal gård som fortfarande va i bruk. De va väldigt skojsigt, oerhört varm dock! Det är nästan sommarväder ute fortfarande. Iaf. Det roliga va också att det har kommit tre nya au pairer i gruppen, en svensk, en tysk och en från Mexico. Jag pratade ganska mycket med både den svenka och den mexicanska tjejen. Riktigt trevligt var det, tror jag har fått lite nya kontakter, vilket känns bra!

Bilder från marknaden ~
 
 


Kommentarer
Julia Hedman

vad är sushi-grejen för något? :O
verkar as mysigt btw :3

Svar: Det va en kvinna som hade ett stånd med massa olika "maträtter" gjorda utav något tyg-aktigt. Däribland denna sushi-grej! Det är typ prydnad c: en utav barnen köpte en cheescake hehe! Ja det va riktigt mysigt, men varmt hehe! :D
Jessica Fjant

2013-10-09 @ 08:20:51
URL: http://jerhlers.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0