Dåligt med uppdateringarna ehe..

Tjosan!

Känner att jag måste bättre mig med hur ofta jag uppdaterar hehe! Blir lätt att man glömmer eller tänker; Äh det kan jag göra sen/imorgon. Men kände att ikväll va det dags! För tillfället sitter jag och myser framför en skräckfilm, har en trofast katt som håller mig sällskap (dock ligger han mest och snarkar... hehe)

Idag har jag varit iväg på en "farmers-market" och handlat lite mat från lokala "bönder". De har tex börjat sälja massa pumpor i olika stolekar, har pratat med mamman i familjen och vi kommer att köpa pumpor för att göra "Jack 'O Lanterns" (!!) kommer bli super kul! Här i USA är ju Halloween en mycket större sak och man firar den mer än vad man gör i Sverige, vilket jag tycker är synd då jag älskar Halloween! Troligtvis kommer jag och den yngsta dottern gå "Trick or Treat" *överexalterad* hehe! Jag kommer se ut något liknande det här; (förhoppningsvis)

 ~ Bild från Närcon Vinter 2013 ~

Annars har jag inte gjort något som är direkt värt att skriva om. Har jobbat på! Dock har jag försökt att fixa ett "Social security number" under veckan, men har "failat" gång på gång.. Ska dit igen på måndag och då blir det den FJÄRDE gången jag besöker stället. Första misstog vi oss med öppningstider, andra gången så var jag tvungen att ha med mitt riktiga pass, tredje gången så hade jag med mig samma saker (+ passet) men nää, då hade jag tydligen fel papper med mig då de heller inte fick vara kopior. Något han inte nämnde gången därpå.. Så blev lite smått irriterad, får helt enkelt hoppas att jag får det fixat på måndag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0