En del människor..

Insåg innan idag hur elaka folk kan vara. Speciellt tonåringar/barn. Mamman i min familj har berättat några saker som har lite smått förvånat mig. Har man som tonåring t.ex. på sig ett par jeans två dagar i rad så stirrar folk på dig och kanske t.o.m. lägger en kommentar. Även en annan sak som förvånade mig var då en av döttrarna ville ha en tofs till skolan (något hon inte brukar ha) så jag gick och hämtade en tofs, som råkade vara mint-grön, hon tittade på den och sa sedan att hon inte kunde ha den utan hellre ville ha en svart. Jag frågade såklart varför hon inte ville ha den färgen, hennes svar va att folk troligen skulle lägga massa onödiga kommentaren kring det. Jag blev nästan lite arg. Jag vet inte alls om barn är så hemska i svenska skolor, jag uppfattade aldrig det riktigt när jag va i hennes ålder. Iaf väl till skott. Jag var iväg och skulle köpa mig ett par nya skor med mamman och barnens mormor. Vi var inne i en affär och jag höll på att testa ett par med lite högre skaft, när jag väl fått på dem gick jag till en spegel och granskade resultatet. Då hör jag hur en röst säger; She's too obese to have them. Jag vänder mig om och ser ett litet gäng med ungdomar, det värsta är att trots att det ser att jag stirrar surt på dem så fortsätter de prata om mig och kommenterar mina kläder, som om de trodde att jag inte hörde vad de sa. Jag gick tillbaka snabbt och tog av mig skorna och ville bara ut ur affären. Jag köpte inte de skorna. Dock va det inte p.g.a. det skitungen sa, utan jag köpte mig ett par med kortare skaft ist som va snyggare. Jag blev dock sårad av det hon sa, jag blev genast osäker. Jag berättade det för min host-mamma och hennes mor och de både blev chockade och lite smått arga. För att liva upp humöret så gick vi och köpte oss varsin kaffe, jag en pumpa-latte såklart hehe. Kommer nog lägga upp bilder på skorna imorgon, nu ska jag sova ~


Kommentarer
Julia Hedman

Jo då, jag har allt märkt av hur elaka barn och tonåringar kan vara. (Även vuxna). Jag har ju klätt mig lite speciellt ända sedan de tidiga tonåren, så man har hört en hel del. Och en hel del fördomar har man stött på också. Men det är bara att försöka ignorera, även om man bara vill skrika och vråla åt folk och slå ner dem och trycka gräddtårta i ansiktet på dem... Kaffe är den perfekta trösten!

Svar: Jo precis, håller med dig, man vill bara ställa sig mitt framför dem och bara skrika tills deras skinn ramlar av. Kaffe hjälper allt <3
Jessica Fjant

2013-09-23 @ 10:38:29
URL: http://jerhler.blogspot.se/
Ida Linnéa

OMG What. INTE OKEJ -.-

Svar: Japp, sikka enna muppar!
Jessica Fjant

2013-09-26 @ 19:21:02
URL: http://www.missaida.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0