Ett svenskt äventyr i NY Del 2

Jag tog subwayen ner till downtown för att möta Johanna på hennes station. Vi begav oss direkt för lite kaffe och fika, jag kan säga att detta inte var den mest nyttigaste helgen. Blev en massa fikor haha! Vi satt och tjötade om allt mellan himmel och jord, var skönt att träffas igen, innan det va det någon vecka sedan. Vi strosade sedan runt i NY och pratade, vi var på jakt efter ett särskilt schampoo Johanna ville ha. Men förgäves hittade vi inget, vi hittade mycket fina kläder även om det mest blev fönstershopping. Jag berättade även för henne om FIKA. Vilket såklart vi var tvugna att besöka, jag sa absolut inte nej. Dock blev det inte på samma som jag och Hanna besökte, detta var snäppet mindre men inte mindre mysigt för det! Vi hittade inte direkt på något mer än att ta det lugnt och bara umgås och prata, vilket jag tycker kan vara riktigt skönt. Senare under dagen mot kvällningen var det tags att ta sig hemmåt, såklart så började det regna när jag behövde gå lite mer än 10 blocks.. sigh! Vi som hade haft uppehåll hela dagen, haha min vanliga tur!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0