Ett svenskt äventyr i NY

Inte denna helgen som varit men helgen där innan spenderade jag lördagen och en liten del av söndag med söta Hanna. Jag mötte henne påå skolan i Long Island, och vi klickade så vi bestämde oss för att ses och hitta på något skojsigt. Hon bor på Manhattan så väldigt centralt är det! Vi började med att besöka FIKA, en svensk-inspirerat café-kedja i NY. Tror det ska finnas 3-4 olika på Manhattan, sedan om det finns någon annanstans vet jag inte! Det var Hanna som berättade för mig om det, eftersom jag fortfarande har "cravings" för dammsugare så ville jag definitivt besöka stället och köpa mig en, tihi. Så det gjorde vi! Väldigt mysigt var det. Kanske lite litet, men bakelserna var goda och personalen var trevlig. Tyvärr va vädret inte med oss, och smart som jag är så tog jag inte med mig nåfot paraflax, attans bananer kan man ju lugnt säga! Redan innan vi besökte cafét så hade det börjat småregna, och det slutade inte där. Blev bara värre och värre haha..! Men vi tog en promenix till närmsta Barnes&Noble och kikade runt på böckerna, blev lite fönstershopping innan vi begav till hennes place.
 
Vi hängde upp saker så de kunde hinna torka innan vi skulle ut igen, tog en paus och kollade upp något mysigt ställe att käka middag på innan vi väl skulle gå på bio. Hon hade nämligen berättat för mig att det finns biosalar där stolarna är mer som mysiga fåtöljer med fotstöd osv, lyx kan man lugnt säga. Något jag helt enkelt var tvungen att testa. Jag hade även fått veta att det fanns en godisbutik med SVENSKT godis i, alltså lösgodis som vi har i Sverige. Det blev att vi övergav restaurangen vi hittade och fixade oss snabbt och stack dit. Godiset va väldigt dyrt men så värt pengarna, med tanke på hur länge jag varit utav det haha! Efteråt hittade vi en mysig sushi restaurang där vi tog skydd för regnet men även åt en god middag. 
 
Som jag skrev va biostolarna helt underbara, såååå coolt va det. Tror Hanna skämdes lite för mig när jag var så uppspelt över stolarna och skulle fota etc haha. Förlåt för det! Men har aldrig sett det innan och var ju bara tvungen att ta tillfället i akt och spara det på bild. Filmen vi såg va "Noah", jag trodde jag visste exakt vad som skulle hända i filmen, men jag kan säga att jag blev överraskad ett flertal gånger. Den va väldigt "rå", men jag så värd att se. Emma gjorde en sjukt bra jobb likaväl som Russel Crow, han va lite smått läskigt ibland..
 
Jag övernattade hos Hanna och dagen därpå skulle jag träffa Johanna. Hon följde mig till subwayen där våra vägar skiljdes, hon skulle till gymmet och jag skulle till downtown. Hoppas vi ses snart igen!
 
Söta Hanna :D
Ps. Kommer fler bilder i ett annat inlägg!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0