Fortsättning!

On the road again! Efter att vi hade varit på akvraiumet/den mysiga lilla byn så begav vi oss vidare och nästa stopp var "The Breakers Mansion". Ett gammalt mycket välgjort och fint hus. Man fick inte fota inne i huset, för designen va såpass speciell och de som äger det vill inte att folk ska kunna kopiera det så enkelt. Så tyvärr kan jag inte visa hur vacker det va där inne! Vi gick runt och tittade och lyssnade på någon inspelning som vi hade med oss där de berättade om huset och personerna som bott där. Väldigt intressant, dock tycker jag åter igen att vi fick alldeles för lite tid! Vi hann knappt se baksidan innan det va dags att dra sig tillbaka till bussen, ett tight schema hade vi! 
 
Harvard va nästa destination och det va intressant att se, inte så häftigt som man hade trott. Men det kan bero på att vi bara såg en liten del utav det, fick köpt mig en liten pin som sovenir från det. Sedan stannade vi till vid en annan lite mindre skola och sedan var det dags för middag! På schemat var det "lobster-dinner". Men vi var inte så noga med det, så vi gick in till China town och tog första bästa restaurang och slog oss ner. Efterår drog vi oss mot hotellet och bara slappnade av, tog varsin dusch och avslutade kvällen med en film som gick på tv:n. Dock va vi alla såpass trötta att vi stängde av den innan den va slut.
 
Söndagen var det inte lika mycket på schemat, vi åkte ner mot hamnen för att ta en tur med en båt, vi såg hela Boston! Även om staden inte är så stor så var det riktigt fint. Tyvärr va vädret inte lika bra, va lite mulet och blåste kallt, började även smådugga. Som tur va kunde man sitta inne på båten, så vi slog oss ner där och tjötade. Sedan besökte vi ett stort "food-court" och käkade lunch. När vi alla hade besökt toaletten vinkade mina kompisar på mig och pekade på någon bakom mig, jag vände mig om och där stod en cosplayer som var utklädd till en karaktär från Assassins Creed. Sååå coolt. Dock kändes det lite skumt att fråga om en bild inne på toaletten, haha! Men jag gjorde det. Visade sig att det var två till som också va utklädda från samma spel-serie, dock inte samma karaktär. Väl utanför fick jag en bra bild på dem och snackade lite med dem. Visade sig att det skulle vara ett stort spelkonvent i Boston just den dagen, typiskt att vårat schema va fullspäckat, hade tiden räckt till så hade jag lätt besökt den!
 
Vårt sista stopp för denna resan var Yale. Så himla fint, mycket mer intressant än Harvard, enligt mig! Dock fick vi en tour av en äkta Yale-student, hehe. Han berättade bland annat att Yale's skolsystem påminner mycket om det som finns på Hogwarts, Dea viskade till mig i samband med att han sa det att hon va 100% säker på att han var en Potterhead, vilket var sant! Byggnaderna va så fina och arkitekturen helt otrolig. Lätt att man skulle vilja studera där! Troligen inte så himla billigt dock hehe..! Under visiten här började vi prata med en annan tjej som va med i vår grupp, hon älskade nämligen HP också, såklart va hon från London så hon hade en übergulliga accenten! Vi bestämde oss för att hon fick bli en turtle. Tyvärr är hon bara här på semester så om en vecka åker hon tillbaka till London igen.
 
Någon timme senare var vi tillbaka i NY och vi sa hejdå till våran nyfunne vän och började promenera mot subwayen. Det va en kort men mysig resa! Den hade kunnat starta på fredagen så man hade mer tid, annars kan jag inte klaga! Bilder kommer upp lite senare ~


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0