Glaad Påsk!

Happy Easter gott folk!
 
Jag plockade upp Johanna runt 3-tiden i fredags, sedan åkte vi hem och tog en kopp kaffe. Sedan när min värdmamma kom hem så tog vi vårt pick och pack och drog iväg till ett outlet-mall. Våra fynd blev munvatten, tandborste och en "Ice Cream Magic", lyckat! Men mysigt och kul hade vi det. Idag käkade vi en rejäl amerikansk frukost och drog iväg till IKEA och köpte lite smått och gott. Johanna kom med idén att vi skulle fixa en svensk påskmiddag till familjen, så det köpte vi på oss. Vi åkte hem och dumpade av det vi handlat och skypade lite snabbt med våra familjer som firade för fullt. Åkte sedan till en mysig by och käkade frozen yoghurt ute i det sköna vädret. Passade även på att byta min piercing som faktiskt gick sönder efter bara 2 veckor (!!). Helskumt! Tyvärr märkte jag nu när jag kom hem att det va fel stav och att min vanliga kula inte kommer passa.. typiskt, så nu får jag åka dit igen.
 
Vi fixade sedan iordning med Janssons Frestelse, sill, ägg osv. Det va väldigt uppskattat av familjen och allt räckte! När vi hade handlat så såg det mer ut än det va, men vi hade köpt perfekt mängd, blev t.o.m lite över, hehe. Sedan satt vi och målade ägg, det har jag inte gjort på riktigt länge så det va mysigt! Och imorgon blir det amerikansk påskfrukost och middag. Ska bli intressant, troligen inte alls likadant som i den svenska traditionen.
 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0