Nordiskt och halvdag ~

Idag hade mina värdbarn endast halvdag, sådana dagar tycker jag ärligt talat är onödiga, hellre att de är hemma hela dagen än att de endast är i skolan ett par timmar haha! Så jag fick inte så mycket gjort idag, kollade på ett avsnitt med Game of Thrones och Hells Kitchen. Bilder från helgen kommer upp imorgon. Kan dock berätta lite smått om vad vi gjorde osv.
 
Så lördag morgon gick vi upp klockan fyra för att hinna med tåget som gick vid 5-tiden. Vi skulle nämligen komma med bussen från NY 8.00. Vi hann precis, va lite krångel innan vi väl kom fram, men vi hade gott om tid vilket va både tur och skönt. Väl på bussen käkade vi frukost och sov. Vårt första stopp va ett akvarium, minns ej namnet! Vi bestämde oss nämligen för att inte följa med på det, utan gå på ett litet eget äventyr. Precis bredvid akvariumet fanns en liten "mini-stad" med massa söta små affärer. Till min förvånad hittade jag en butik som hade massa nordiska prylar! Från mat till krims krams. Det coola va att jag hittade en sak som tillverkas lokalt i den lilla kommunen jag bor i, i Sverige. Visste verkligen inte att det fanns och såldes i USA! Hittade även älskade Ballerina och Singoalla kakor <3 heaven haha! Det visade sig även att en utan damerna som jobbade där va från Norge och hade varit bosatt här i mer än 20 år. Så vi hade ett litet samtal på våra egna språk, va väldigt mysigt att höra hennes norska hehe. Alltid gillat norska så är väl därför, tycker personligen att det är ett fint språk. Vi käkade sedan en snabb lunch innan det va dags att bege sig tillbaka till bussen.
 
~ Nu är klockan väldigt mycket, så berättar resterande imorgon ~
 
 
 
 


Kommentarer
Sandra

Kolakakor???!?

Svar: Vet inte vilka du tänker på! :o
Jessica Fjant

2014-04-16 @ 00:50:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0