Zenkaikon ~(^.^)~

Det tog sin lilla tid innan vi kom ivg på morgonen, men när vi väl kom iväg så tog det som väntat bara nån timme innan vi var framme. Vi var båda superspända och när vi kom in var det så skön stämmning, första man får höra är att man har en fin klänning, yäy! Vi fixade våra pass och började sedan att promenera runt, jag hade även min kamera redo för cosplaybilder! Älskar att fota alla människor som är utklädda. Vi gick lite halvsnabbt igenom salen där man kunde köpa allt från egenskissade fanarts till japanskt godis! Sedan fortsatte vi och kollade runt, mitt värdbarn hade klätt ut sig till en egen påhittad karaktär; The Rose Prince. Så hon hade såklart med sig 24 rosor som hon delade ut till lite olika cosplayers, va så himla kul att se allas miner när de fick en ros utav henne, glädje är det! Vi gick in i en sal där de höll på med någon tecknartävling, en humoristisk en. Jag hade chansen att delta, men jag va alldeles för feg.. som vanligt haha, mitt värdbarn tog mod till sig och var med! Va superskoj att se. Efter det började det bli lunch tid. Någon random snubbe kom fram till oss när vi käkade och började snacka Animal Crossing med mitt värdbarn, det gjorde att jag inget hade att göra, så jag spatserade iväg för att "shoppa". Vill passa på när vi va där och kanske hitta något kul att köpa. Tyvärr visade det sig att alla "affärer" och liknade redan skulle stänga vid tre, så jga hade bara 20 min på mig där inne om inte mindre! Dock kände jag att det va gått om tid att hitta lite allt möjligt. Väl efter det letade jag upp mitt värdbarn och hon satt och spelade med några andra, hon kände sig färdig och det gjorde även jag, så vi började dra oss hemåt runt halv 4. Eftersom vi gick söndagen så va det inte lika mycket på konventet eftersom det va sista dagen, jag hade lätt varit där hela helgen, men kanske då med en kompis! Lyckat va det iallafall!
 
~ När jag träffade fjärde doktorn så frågade han om jag ville ha en jellybaby, wiiie, tackade ja såklart ~


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0