6 månader har gått ~

I Söndags va vi ju ute och shoppade, på kvällen där efter blev det sedan bio för vår del, I Frankenstein. Ganska najs action med övernaturliga väsen, perfekt för mig! Dock kan jag väl tycka att den va lite "B", men helt klart värd att se! Dagen efter, alltså i Måndags, så blev det att vi stannade hemma och myste med massa filmer då vi iprincip va helt igensnöade haha! Vägarna va inte plogade så man kunde inte ta sig någonstans.
 
Tisdag kom vi iväg och käkade på amerikansk diner, blev amerikanska pannkakor, omelett med ost, kaffe (såklart!) etc. Va kul att ta med Malin dit, har varit där en gång innan och trivdes riktigt bra så ville såklart visa henne stället. Efter denna mättande frukosten åkte vi vidare till den närliggande parken och promenerade samt massa bilder, efter gårdagens snöstrom så låg all snö väldigt fint ute och de va helt enkelt en perfekt fotodag. På kvällen åkte vi och träffade Andrea på starbucks. Meningen va att vi skulle haft ett aupair-möte, men många utav aupairerna i vår grupp har aldrig kört i snö och det va ganska så rejält med snö, så det ställdes in. Men jag ville både att Malin skulle få träffa Andrea, samt att få träffa henne själv, så vi slog henne en signal och möttes! Vi hade superskoj och pratade även om att ses på lördag i NY! ~
 
Så kommer vi till Onsdag, va exakt 6 månader sen jag lämnade Sverige för detta äventyr, så jag hade ju tänkt skriva om det osv! Men. Vaknade upp på morgonen av att ljuset inte funkade och att det va ISKALLT i huset, det hade vart en isstorm kvällen/natten innan, så strömmen gick under natten. Vi spenderade en stor del till att försöka hålla oss varma och underhålla oss själva. När min värdmamma sedan kom hem så drog större delen utav oss till ett shoppingställe, dels för värmen men även dels för att hitta på något kul! Vi hade det jättskojsigt och fick shoppat lite smått och gott. Sedan när vi kom hem så hade strömmen kommit tillbaka (yaaay~) men vi käkade ändå middag hos barnens mormor som tyvärr fortfarande inte hade någon ström. Men det gjorde det bara mycket mysigare, vi alla satt i tv-rummet på golvet med massa ljus tända och pratade om allt mellan himmel och jord. 
 
Som jag skrev så har jag ju vart här i 6 månader nu, och det känns väldigt skumt! Jag minns hur jag i början tyckte att tiden gick väldigt långsamt, men att jag samtidigt tyckte det va kul, allt va så nytt, alla nya människor, allting helt enkelt! Men nu känner jag verkligen att tiden flugit förbi det senaste, snart är det inte långt kvar tills jag tar mitt pick och pack och flyger hem till mitt kära Sverige med massa saknade människor. Dock ska jag absolut ta vara på det sista halvåret jag har kvar här, för detta är ju verkligen en "once-in-a-liftime" grej!
 
Jag och Malin tänkte nog dra in till Philadelphia idag, vi får se! 
Kramisar till er alla ~
 
 




Kommentarer
Annika

Är verkligen ett äventyr och tiden går fort. Du kommer ha minnen för livet. Hoppas du och Malin har och får det riktigt kul. Massor av kramar till er båda 😉

Svar: Ja precis, kommer verkligen bli minnen för livet :D kramisar!
Jessica Fjant

2014-02-06 @ 22:57:53
julia

Du är väldigt saknad, jag väntar på dig! <3

Svar: Yaaaay, längtar!! <3
Jessica Fjant

2014-02-09 @ 18:35:38
URL: http://jerhlers.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0