"Detta kommer bli ett intressant blogginlägg"

Jag vet inte var jag ska börja.. haha. Man blir alldeles full i skratt. Rubriken är ett citat som Johanna sa när vi började bege oss hemåt, och hon hade rätt! Vi hade iallafall bestämt oss för att åka skidor över dagen då det fanns ställen väldigt nära oss! Vi gjorde oss redo runt 10-tiden och begav oss till "skidorten" som låg endast 40 minuter bort, väldigt bra tyckte vi. När vi väl anlände kändes det inte ens som att man kunde åka skidor där, vi parkerade och gick en liten bit fram till uthyrningen. Systemet va lite skumt, man betalade allt först och sedan gick man för att få skidor, pjäxor etc. Men vi betalade glatt och gick vidare. Fick våra hjälmar och gick vidare till pjäxor, det är nu den första jobbiga delen börjar.
 
Jag tog ett par pjäxor i min storlek och tog på mig den, men inte till min förvåning så kunde jag inte knäppa dem (behöver oftast ha vidare pjäxor runt vaden) jag fick traska dit igen och byta, denna gången sa jag att jag ville ha ett par som var vidare runt vaden. Testade och de passade ju såklart inte heller, jag provade och provade men inget funka. Frågade en som jobbade där om han kunde hjälpa mig, han försökte knäppa men de satt ju så himla hårt att bencirkulationen stoppade och benen smått domnade bort. Jag sa att det inte funkade alls. Hans svar till mig var: Min boss säger att om det är trångt så ska man ut och åka, in och vila, och sedan ut igen och göra denna procedur om igen. Jag kände verkligen hur sur jag var, ska jag behöva spendera den dyra tid som jag betalat för att sitta ner för att mina fötter är helt avdomnade? Absolut inte. Jag lämnade tillbaka pjäxorna, vi bestämde oss för att dra oss hemåt istället.
 
När vi lämnade in våra hjälmar så frågade killarna (riktigt snälla och söta!) som stod där vad som var fel, vi berättade och de hämtade sin boss. Vi fick ännu en gång förklara vad som var fel och hon gick in för att själv hitta rätt pjäxor som passa. Hon hittade ett par som de hjälpte mig i, de satt precis lika dåligt som innan, benen domnade av. Efter många om och men så sa även hon samma sak som killen.. jag var så himla irriterad. Men jag orkade inte argumentera emot, jag hade vant mig smått och tänkt att jag ger det en chans, vi var ju trots allt redan där. Vi åkte ut och så fort jag fick på mig skidorna lände jag hur istadigt jag va. Dels va det säkert för att jag aldrig åkt på just dessa skidor, men största anledning var nog för att jag inte kunde böja benen knappt, smärtan va outhärdlig, men jag stod på mig. Vi hoppade i liften, den hade börjat rosta rejält, men inte har den blivit utbytt, bara att måla på en fräsch blå färg ovanpå.. suck.
 
Vi åkte i ca 1,5 timme, jag kan inte säga att jag njöt, jag hade ingen kontroll på benen då jag inte kunde köra fullt ut, rädd att om jag skulle ramla skulle inte pjäxorna utlösas och att jag skulle skada mig rejält. Vi tog en lunch paus med banan, våfflor och varm choklad, det va mysigt! Vi hade även fjantat oss i backen och tog massa fina bilder, tänkte ju att vi ändå kunde passa på. Efter den mysiga lunchen bestämde vi oss för att ingen utav var särskilt sugna på att åka ut igen, så vi gick ut för att ta våra skidor och lämna in dem. När jag närmade mig stället där vi "parkerade" våra saker så står Johanna redan och skrattar, jag förstår ju såklart inte varför men när jag kommit fram så förstår jag exakt varför. Mina skidor va borta, kvar va mina stavar. Ilskan bubblade i mig och jag fick nog, svärorden rullade på och vi fick ju gå in med ett nnytt problem. Som tur va hittades skidorna snabbt och vi kunde lämna in allt, jag berättade igen allt som skett och ville ha pengarna tillbaka. Vi fick gå till disken som vi betalade allt vid, till min glada förvåning så fick jag alla pengar tillbaka. Vi lämnade det så fort vi kunde, eftersom inte Johanna fick sina pengar tillbaka så delade jag med henne, kändes ju drygt för henne som betalat fullpris och knappt åkt något.
 
Dagen avslutades iaf hemma i soffan med lite vin och goda ostar! Slutet gott allting gott. Jag kan ju iallafall rekommendera att INTE åka till detta skidställe. Dåliga liftar och okunnig personal.
 
 


Kommentarer
Pappa

Ett riktigt skitställe, med andra ord. ;)

Svar: Haha ja precis! Sverige och Norge som gäller!
Jessica Fjant

2014-02-17 @ 19:43:35
как редактировать тексты

Please let me know if you're looking for a article author for your blog.
You have some really good articles and I
think I would be a good asset. If you ever want to take some
of the load off, I'd really like to write some content for your blog in exchange for a link
back to mine. Please blast me an email if interested.
Kudos!

2021-06-11 @ 06:53:57
URL: http://https://torgovaya.xyz/seo


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0