Tack för en knäpp men bra helg!

Häromdagen begav jag mig hem från Johanna efter en awesome helg, trots de negativa som hände så va den ändå lyckad! Vi hade kul och det är för mig det viktigaste. Men jag hann aldrig skriva om vad vi gjorde i söndags, hände lite smått och gott då med! Dagen började med sovmorgon och en god frukost, vi tog det lugnt och pratade igenom vad vi ville hitta på, det blev bestämt bio och lite shopping! Väl när vi gett oss iväg kom Johanna på att det shoppingcentret vi skulle besöka skulle ha en fullproppad parkeringsplats, nu undrar ni kanske varför, jo under söndagar är många saker stängda i ett utav de gränsande staterna, så alla kommer därifrån då inget finns att göra. Jag tänkte att äsch det löser sig! Men Johanna hade rätt, jisses vad bilar! Det va verkligen galet, bilar hade parkerat där plats fanns, även om det inte ens va en parkeringsruta. Folk hade t.o.m. parkerat vid en stopp grej så man va tvungen att backa ut, helgalet som sagt. Jag skojar heller inte när jag säger att vi åkte runt i en halvtimma och letade platser, där gick lagom gott med bensin haha..
 
Men! Så när vi kör in på rad ser vi att en bil ska börja backa ut, vi ställer oss fint på höger sida så bilar som vill köra förbi kan göra det, såklart så kommer en jävla idiot bil och ställer sig precis till vänster om oss så bilen som ska backa ut inte kommer ut där utan måste backa åt andra hållet, vilket leder till att bilen brevid oss slinker in och tar vår plats, jag och Johanna kokade av ilska. Hur kan man ha mage att göra så?! Vi hade även satt på blinkersen för att folk skulle se att vi väntade på platsen. Nä usch. Fega som vi är så sa vi heller inte till dem. Men turen verkade ändå vara lite på vår sida då en bil på samma rad började backa ut. "Ut och ta platsen för fan" sa Johanna lite argt, vilket jag förstod henne för vi båda va väldigt irriterade. Så jag sprang ut och ställde mig mitt på platsen så fort jag fick chansen, ingen skulle minsan få vår plats nu! Dansade smått en segerdans när vi va helt hundra att platsen var vår. 
 
Väl inne i shoppingcenret styrde vi oss rätt mot bion och köpte biljetter, det blev lite spontant filmen "About last night" som förövrigt va riktigt rolig och gullig. Käkade lite lunch på något pannkaksställe och shoppade runt lite. Filmen avslutade kvällen och tog lite "nattamat" och drog hem. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0