Vi ses snart igen!

Nu är det några dagar sedan min lillkusin åkte hem, gick ganska bra att säga hejdå även om det föll några tårar när jag satt mig i bilen och kört iväg, tack vare dagens teknologi så chattade vi när hon satt på flygplanet och vi har även hunnit skypa några gånger. Vi kommer ju även att ses om bara några månader så inget att vara ledsen för! De dagarna som jag inte har bloggat om tänkte jag skriva lite kort om nu och lägga in lite bilder! Vi besökte ju New York och hittade på lite annat de sista dagarna. 
 
Fredagen åkte vi som sagt in till New York, vi åkte bla upp i Empire State Building. Va jättekul, dels för att jag inte vart uppe där innan men även för att vädret va fint och vi hade en riktigt fin utsikt! Vi såg även Frihetsgudinnan där uppe, riktigt kul. Träffade även på ett par svenskar där uppe som vi snackade lite med. Sedan ville jag ju såklart visa Malin den japanska bokaffären som ligger där. Vi promenerade runt och bara hade det mysigt. Malin ville även se den väldigt smala byggnaden som finns i downtown, så dit gick vi också. Blev väldigt mycket promenader, men är ju så i NY! Roligare att gå än att ta subwaysen, då ser man mycket mer och upplever allt.
 
Under lördagen träffade vi Andrea och en ny aupair som tillkommit i vår grupp, Laura! Vi åt sushi och hängde helt enkelt. Åkte sedan till ett köpcenter där det blev lite shopping, Malin fick köpt sitt efterlängtade Ps4 så hon vart glad! Kvällen avslutades hemma hos mig där vi såg en mysig film om en blind kille som ville hitta kärleken, tack vare den fick jag en låt på hjärnan som jag inte kan sluta lyssna på haha! "Suddenly I see" heter den.
 
Söndagen köpte vi amerikanskt godis och fikade, en mysig dag innan Malin skulle åka hem helt enkelt. Senare under dagen åkte vi även och käkade på ett ställe som heter Chili's, gott och trevligt var det! Sedan packades det och vi såg på The Walking Dead. Dagen efter hade vi inte så mycket tid att göra annat än att äta frukost och plocka ihop det sista. För att summera allting så hade vi en riktigt bra vecka ihop! Längtar verkligen tills vi ses igen :D
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0