Jag har inga ord..

.. som beskriver HUR FUDGING AWESOME DET VAR!! Omg, det va underbart!! Bara känslan att gå igenom Hogsmeade med sin butterbeer och med ett strålande väder, AMAZING! Det första vi gjorde när vi kom in till Universal var att gå strikt mot Hogwarts etc. Det va mäktigt att se slottet, och att gå mellan alla små affärer i staden va så perfekt! Vi gick lite snabbt och tittade sedan begav vi oss mot en scen där en Q&A skulle hållas med några skådespelare från HP. Tyvärr va inte Mark Williams (Arthur Wesley) där, hade sett fram emot honom! Ist va Devon Michael Murray (Seamus Finnigan) där och de andra jag räknade upp i ett tidigare inlägg :D vi stod i 2 timmar och väntade i kö för att få plats och se dem, så himla värt det! Vi stod bredvid tre trevliga tjejer som vi även mötte senare under dagen. Väl "inne" i lokalen så kom de äntligen fram och känslan när de gick upp på scenen *fangirlmoment* speciellt när tvillingarna gick upp hihi!
 
Efter detta så gick vi tillbaka till Hogsmeade pch köpte vår första Butterbeer för dagen, sedan gick vi till självaste Hogwarts, där inne fanns en berg o dalbana, men att vänta va inget tråkigt då det verkligen va som att promenera runt i slottets korridorer och ibland dök lite hologram utav karaktärer upp och pratade med en, tavlorna snackade också! Åkturen va så himla cool, då det kändes som att man flög på en kvast bakom Harry och Ron medan man blev jagad av en drake, wiiie! Vi käkade tidig middag på "The three bromsticks, riktigt mysigt. När vi sedan gick på toa så hörde vi "Moaning Myrtle" muttra om all och inget, va lite häftigt! Sedan shoppade vi lite godis så som Berty Beans och en chokladgroda!
 
Hoppas verkligen att jag får besöka detta igen, va så himla underbart och detta fick mig verkligen att starta läsa böckerna då jag endast sett filmen (fy på mig!) Imorgon blir det att besöka "The Magic Kingdom" lite snabbt innan vi beger oss hem till kalla Philadelphia ~ 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0