Makaroner och köttbullar<3

Åhhh vilken gó lunch det blev idag då! Hemma i Sverige skulle vi säga att detta är en typisk lunch hemma, speciellt om man är lat och vill göra något snabbt och enkelt. MED KETCHUP. Tror inte jag skrivit om detta innan, men här tittar folk snett på dig om du har ketchup till pasta, whut whut! Min värdfamilj har släkt från sicilien på ena sidan, så till pasta är det allt från såser till grytor etc, men absolut INTE ketchup. Så jag ska vara ärlig när jaf säger att jag knappt vågat ta fram ketchupen när det är pasta på gång. Känns på något sätt lite ohyfsat, speciellt om någon annan har lagat någon god sås och så kommer jag och sputar på med massa ketchup. Men nu när jag är ensam hemma, kan jag med gott samvete laga mig denna rätt! Hade dessutom lite IKEA köttbullar i frysen, yaay ~
 


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0