NY med familjen, 13-14 juni!

Efter att vi hade firat midsommar och min födelsedag åkte min bror och hans kompis in till NY, mamma och pappa kom några dagar där efter. De skulle sedan stanna där till lördag. Som tur va fick jag ta ledigt från fredagen och åka in till NY för att spendera en sista dag med dem innan de återvände hem igen. Det va så himla mysigt! Jag och grabbarna tittade på "How to train your dragon 2" på bio medan mamma och pappa åkte med en båt som körde förbi kända monument och broar, först funderade jag på att följa med dem istället, men va så himla sugen på att se filmen. Så det fick bli det! På kvällen besökte vi en skräckrestaurang jag under flera månader velat besöka, "Jekyll and Hyde". Vi fick gå in genom en "hemlig" dörr och säga en ed att inte berätta för någon va vi fick se där inne. Älskade hur mycket alla var inne i det, fanns flera karaktärer på plats som gjorde ett superbra jobb! Maten va ok, tyvärr valde jag nog fel rätt, jag tog en hamburgare som va lite för torr, tror jag bad dem att laga den "medium-well" vilket va på tok för mycket! Bra att veta till nästa gång. Jag fick sova på golvet den natten, hade lite ont i ryggen när jag vakna men det va totalt värt det för att få spendera extra tid med dem! Dagen därpå åkte jag, mamma och pappa upp i Empire state building och grabbarna till Top of the rock. Va väldigt lång kö och jag hade redan varit uppe i den en gång innan, men mina kära föräldrar ville gärna åka upp i den för vyn är otroligt vacker. Vi hade fint väder så utsikten va helt perfekt! 
 
Jag vet att detta inlägg skulle kommit upp tidigare, men det kommer nu ist, ska även lägga upp lite inlägg med b.la. när jag och mitt värdbarn besökte Comic Con i Philly, six flags etc. Stay tuned!
 











 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0