10 timmar lektion

Eller ja inte direkt! Läraren jag har är väldigt chill och inte så strikt med tiderna.

Igår kväll har jag inte hunnit berätta om, så det tänkte jag göra nu! När jag väl kom hit så va jag nervös. Jag menar, vem är inte det lixom. Vi fick rumnyckeln och begav oss sedan direkt till lektionerna som jag skrev. Lektionen va riktigt kul, det va så intressant och man kände sig verkligen delaktig! Efter det så  tog jag följe med två svenska tjejer för att leta upp våra rum. Väl där började jag packa upp och bädda etc. Valde översta sängen hehe, kom dock på sedan att personen jag skulle dela rum med kanske hellre ville sova där, det slutade bra iaf, Sedan kom två tjejer jag hade pratat med innan in och små snackade lite. Efter kanske fem minuter utbrister den ena tjejen; Is that a tardis hoodie that you're wearing?! Sedan flöt allt bara på, vi satt upp nästan till midnatt och bara pratade om allt möjligt, när vi väl skulle sova så fick vi verkligen hålla oss från att skratta för vi var så trötta, skrattade åt att vi gäspa osv haha, skummisar är vi. 


Idag har vi haft lektioner större delen utav dagen och det har varit superkul! Det började med att vi satt och diskuterade och såg lite videoklipp och diskuterade mera. Vi fick sedan börja med att bygga våra "hemsidor". Jag skulle nog säga att det påminner mer om bloggar, då vi använder wordpress, men det är skoj! Ska visa upp den imorgon. De sista timmarna efter middagen så såg vi på en film, "Catfish - the movie". Så himla intressant är det, och tragiskt. Sitter nu och chillar och snackar och käkar snacks haha. Imorgon bär det tyvärr av hemåt, som tur är bor tjejerna jag kom nära runt om NY! 





Kommentarer
Ida Linnéa

Spännande! Vad gör ni på kursen? :) Vad lär man sig liksom? :D *Nyfiken*

Svar: Vi både diskuterade mycket inom social media, såg videos om Google etc! Jag hade dock hoppats på kodning och mer jobb, vi gjorde nämligen våra "hemsidor" i wordpress. Men det va en kul kurs! :D
Jessica Fjant

2014-03-19 @ 17:54:30
URL: http://www.missaida.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0