"Ett enda val kan förändra hela ditt liv"

Häromdagen avslutade jag en bok jag började med för inte alls längesedan, Divergent heter den, jag fick den i julklapp utav min käre bror. Och jag älskar den! Den är helt underbar och spännande. Ska även se premiären på den nästa vecka med "The Turtles", ohhh längtar så! Är t.o.m helt exalterad nu när jag ska se trailer på den för första gången. Måste även köpa nästa bok så jag har den till helgen, ska nämligen ha en helgkurs uppe i Long Island, måste ha något att roa mig med :3

För att kort berätta handlingen så handlar den om Beatrice Pryor som är en 16 år och lever bland De osjälviska, det är den falangen hennes familj tillhör. Men det kan ändras. När man fyllt 16, precis som Beatrice gjort, så kommer man få göra ett test. Ett test som visar vilken falang man tillhör. Dagen därpå får man göra sitt val. Man kan göra det enkla valet att stanna i sin falang, med sin familj. Eller, så kan man byta falang, en såkallad falangbytare, och betraktas som en förrädare. "Falang för blod" som man brukar säga. Chicago, staden hon bor i, är nämligen uppdelat i fem olika falanger. De ärliga, De osjälviska, De tappra, De fridfulla och De lärda. När väl Beatrice gör sitt test så går något snett och hennes liv är i fara. 
 
Mer än så tänker jag inte avslöja, hehe. Läs boken själva, den är überbra! Jag är även väldigt glad att jag läste den innan jag såg filmen. Det lilla jag sett utav trailern nu är att det kändes mer spännande i boken och man kunde lämna allt till sin fantasi. Såklart är alltid boken bättre än filmen, så är det. Men jag hoppas verkligen att filmen är lika bra som jag tyckte Hungergames va, när man jämför film och bok. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0