Helgen med turtles ~

Denna helgen har både varit upp och ner. I fredags hade jag bestämt med mina turtles att se filmen "Divergent", vi har alla (förutom TJ) läst boken, så att se filmen skulle bli väldigt intressant. Min värdfamilj åkte nämligen till några släktingar och skulle spendera helgen där. Så jag hade heeeela huset för mig själv! Vi inledde kvällen med att åka och käka på en närliggande kina restaurang, en av mina favoriter! Drog oss sedan vidare till shoppingcentret där bion håller till. Eftersom en del utav gänget jobbade enda fram till 20.00 så valde vi att titta på en bio som började 23:45, och filmen va 2,5 timme lång.. hehe! Kan ju säga att vi inte var hemma förrän runt 02.30-03.00. Men det va det totalt värt! Va knappt någon i biosalongen trots att det va premiärdagen, dock antar jag att det inte var så många som va sugna på att gå på bio mitt i natten ehe. Som både jag och Andrea sa, så ger vi filmen 7/10 cupcakes (det där med cupcakes la jag till nu mehe). Den va bra "over all". Musiken var AWESOME, och de flesta skådespelarna va perfekta för rollerna! Men man blir ju alltid besviken när det klipper bort småsaker, eller t.o.m lägger till saker som ej va med i boken! Nåväl, nöjda va vi iaf!
 
Dagen därpå sov vi ut och åkte sedan till ett mysigt frukostställe som inte ligger så långt ifrån mig, fullpackat med folk! Men tog inte mer än 5-10 att få ett bord. Vet inte om jag har bloggat om detta stället innan, besökte det nämligen med Malin när hon var här! Efter den mumsiga frukosten begav vi oss till samma shoppingcenter som vi besökte kvällen innan, då de hade ett litet Divergent-event. När man kom in fick man en liten "goodiebag" med plancher etc. Vi fick även välja små pins med den "falang" vi kände att vi passade i. Kan ju inte säga att jag egentligen hör hemma i Dauntless ("De tappra") men skulle nog valt dem eller Amity ("De fridfulla") om jag levde i den boken hehe. Vi spenderade några timmar där och fick köpte varsin bok och fick en t-shirt på köpet, så värt!
 
Efter detta hade klockan hunnit bli runt 15.00-16.00, och då var det dags att bege sig hemåt, då de var tvugna att åka hem. TJ skulle jobba på kvällen och de andra ville nog gärna hem och bara softa, helt förståeligt! Jag spenderade resterande tid med att bara softa och käka glass och godis :3 Söndagen va inte speciellt intressant, tvättade lite kläder och småstädade efter oss tills familjen kom hem senare under kvällen. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0