Helgkurs på Long Island ~

Sitter här med en kopp kaffe och tar det lite lugnt innan det är dags att börja röra på sig. Om nån timme ska jag börja resan för att ta mig upp till NY och vidare, ska bli riktigt kul! Men jag är såklart nervös. Man vet ju aldrig vad som kan hända, vilka folk som ska dit osv. Jag hoppas ju såklart på att få bra kontakt med någon, men det kan man aldrig veta säkert. Kursen jag ska gå heter "Enhancing your Digital Lifestyle", jag kände att detta kommer bli en perfekt och rolig kurs för mig, kollade på vårat schema och imorgon kommer vi att ha lektion från 09.00 till 21.00, helt galet haha! Får hoppas att man får någon liten rast där imellan. 
 
Jag är nästan färdigpackat och ska bara småplocka det sista, laddare, mobil osv. Jag vet inte varför, men jag blir alltid så himla nervös innnan jag ska åka med kollektivtraffik, är rädd att jag ska missa mitt tåg, eller hoppa på fel och hamna helt knasigt. Har alltid vart så, t.o.m när jag skulle till skolan hemma i Sverige så hade jag alltid i bakhuvudet att jag kanske missar bussen, hände sällan dock haha ~ Sedan hatar jag att stressa, hade egentligen tänkt gå på Zumba idag men jag kände att det kommer ta upp för mycket tid, mitt värdbarn har även halvdag idag vilket inte gör saken bättre. Så fick tyvärr skippa det idag :(
 
Gissa vad jag gjorde igårkväll...? Hehe, minns ni att jag skrev om en bok för någon dag sedan? Jag kunde inte hålla mig och så jag åkte iväg och köpte bok två "Insurgent", tyckte att det skulle bli perfekt för resan, då jag ska spendera några timmar på ett tåg. Yay! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0