Sveeeeeeeenska

Häromdagen fick jag suget av att se massa svenska filmer, jag vet inte varför! En kompis till mig länkade en svensk film, "IRL", heter den. Elias, en sextonåring som i skolan blir mobbad, varje dag och en dag går det över styr och händelsen blir filmad och dyker upp på youtube. Den enda platsen där Elias känner sig trygg är i WoW liknande spel, där har han träffat en tjej som kallar sig "Sc4rlet". De bestämmer sig för att träffas "IRL". Superbra verkligen! Handlar om vad mobbning kan leda till osv. Värd att se. Sedan efter den filmen så ville jag ju såklart se mer, så jag kollade igenom en sida efter bra svenska filmer. Hittade en vid namn "Vi är bäst!". Tror den utspelar sig på 80-talet och handlar om Bobo, en 13 årig tjej som älskar punk och lever med sin singel-mamma som inte riktigt förstår, med sig har hon sin bästa vän Klara, lika gammal och är en sprallig men envis brud. De möts av dagliga problem och bestämmer sig en dag för att starta sitt egna band. Jag gillade såklart denna filmen också, men den hade massa scener som jag personligen tyckte va lite onödiga, det kom en scen men hade sedan inget "avslut" till det. Det var som att de va där för att fylla ut filmen. 
 
Men de är båda värda att se, speciellt "IRL".
Kramis till er alla!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0