Våren är här :D

Åkte in någorlunda tidigt för att möta Johanna i New York idag, vädret va superfint och solen sken. Kändes verkligen som att våren hade kommit till stan. Har hört att det ska hålla sig såhär några dagar, men att det ska komma snö på onsdag igen. Missta mig inte, som jag tidigare skrivit älskar jag vintern och snön! Men det jag däremot inte gillar är när vädret inte kan bestämma sig för vilken säsong det är, haha! Antingen ska de va lagom varmt och se de små blommorna börja växa sig fram, eller så ska det va täckte med ett lagom täcke snö och kylan ska va bitande kall! Nåväl.
 
Vi möttes upp runt 12-tiden och började våran promenad uppåt, vi käkade lite lunch, tyvärr fick blev vi lite smått "lurade, eller det kändes så iallafall. Det var nämligen så att vi skulle beställa från lunch-menyn, det skulle kosta ca 11 dollar. När vi väl beställde berättade då vår servitör att lunchen ej gäller under helgerna, fine lixom, så jag frågade honom vad det skulle kosta oss för en rätt från lunchmenyn till vanligt pris. Han sa runt 16-17 dollar. Vi fick vänta en stund på maten och atmosfären där inne va väldigt hektisk och inte särkild behaglig. Efter en ok lunch var det dags att betala och rätterna kostade 25 respektive 19 dollar. Inte riktigt vad vi hade tänkt oss, jag ifrågasatte detta, men det enda han gjorde va att be lite halvhjärtat om ursäkt och ingen rabatt eller något. Så ingen dricks blev det där inte! Här i USA är det ju meningen att man ska lägga dricks, i Sverige gör man det om man är extra nöjd eller liknande. Så vi var lite busiga där, hihi. Tyckte inte att de var förtjänta av den så!
 
Vi fortsatte mot Central Park och promenarade runt och solade lite. Någon timme senare tog vi sedan lite fika och tog det lugnt ett tag, mysigt att bara sitta och snacka om allt möjligt. Vi begav oss sedan för att shoppa lite och innan vi visste ordet av det hade klockan sprungit iväg och den va nästan 19.00. Så vi kollade snabbt upp tågtider innan vi gick skilda vägar, kommer troligen att ses om några veckor igen iallafall! 
 
 


Kommentarer
Johanna

Åhhh :)Fina bilder du fick. Saknar dig men inte långt kvar tills vi ses nästa gång!

Svar: Hihi tack! :D saknar dig! Nä precis, snart så!
Jessica Fjant

2014-03-23 @ 23:40:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0