Montreal - Fredag

Jag vet jag skulle skrivit ett inlägg itidgare i veckan.. Men nu kommer det äntligen!
Jag har skrivit lite smått om den första dagen, vi åkte buss i måååånga timmar, stannade lite här och där. Vi var framme runt 17-18-tiden, och det första vi gjorde var att ta det lite lugnt då jag tyvärr kände mig lite krasslig. Min hals hade börjat göra ont och jag var riktigt seg. Det visade sig även att vi delade rum med två tjeckiska tjejer, kan inte säga att de va speciellt "tjecka" haha ;). Nej men skämt åsido, jag ska förklara mer senare! När vi väl kände oss redo bytte vi om till något lite finare och begav oss ut för att äta middag. Hittade ett mysigt hamburge ställe och lyckades även hitta "poutin". En "maträtt" Kanada är väldigt känt för, Johanna hade koll, jag hade aldrig hört om det innan. Det bestod av pommes, sås och lite ost bitar på det. Va väldigt gott! :D
 
Vi begav oss sedan hemåt för att lägga oss någorlunda tidigt då vi båda va mycket trötta och kände att vi ville spara på krafterna till morgondagen, så vi kunde köra järnet då istället. Vi la oss runt 23-tiden. Men fick vi en god natt sömn? Nej. Vid 1-tiden ramlar två fulla människor in och slämmer i dörrar, skrattar högt, tänder lampor m.m. När vi väl trodde att de hade gått och lagt sig, då går de båda upp såklart och går in på toaletten för att spy, fortfarande väldigt högljudda. Kan säga att vi var fortfarande trötta dagen därpå haha. Men vi gav igen lite kvällen därpå hehe ;)
 
Hehe glad är man när man har en låång bussresa framför sig!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0