Montreal - Lördag

Denna dagen hände mest saker, det kan också bero på att vi hade hela dagen på oss i staden! Vi gick upp någorlunda, promenerade runt för att hitta något bra frukostställe, blev lite enkelt McDonalds haha. Dock va ingen utav oss särskilt hungriga, vi båda var väldigt trötta men va ändå tvugna att hänga med då vi skulle ut på en liten tour på några timmar i staden. Vi fick se lite allt möjligt, åkte upp på högsta utsiktspunkten, åkte förbi deras OS-arena, besökte ett väldigt stort kapell. Turen va även på vår sida att vädret va helt UNDERBART! Efter touren va vi helt fria till att göra vad vi ville. Vi käkade en snabb lunch och besökte ett shoppingmall som befann sig under marken, va lite coolt! Lyckan som uppstod när vi insåg att det fanns magnum glass och bounty!! Lite godis som vi inte hade sett på ett tag, yay ~ Senare på kvällen när det var dags för middag klädde vi upp oss och drog ut, käkade lite kina-mat och fortsatte sedan vidare till en nattklubb Johanna hade hittat. Eftersom Johanna är 21 så har ju hon kunnat besöka klubbar etc i USA, men lilla jag är fortfarande bara 19, så detta va första gången på länge! Vi hade jättekul och dansade iprincip hela kvällen/natten! Kände då att det va synd att vi inte hade gått ut på fredagen, men är man sjuk så är man haha.
 
Vi kom hem runt 4 tiden men innan vi gick upp till vårat rum så stannade vi utanför en stund för att prata av oss så vi inte skulle vara allt för tjattriga när vi kom upp till rummet. En tjej gick förbi oss där vi satt, jag såg tt hon grät och prata i telefon. Jag tänkte först inte så mycket mer på det, men slängde sedan en till blick mot henne och kunde lätt konstatera att hon va full. Hon gick öve gatan och satte sig på trottoaren med ansiktet riktat mot vägen. Jag började bli lite orolig för henne, vi funderade ändå på att trask upp till hotellet, så jag stannade vid henne och frågade om allt va ok. Hon grät fortfarande och berättade lite smått vad som hade hänt,  jag kramade om henne och som tur va hade hon fått kontakt med en kompis som kunde hämta upp henne. Vi väntade med henne tills denne kom och vinkade sedan hejdå. De roiga va att under tiden vi pratade så sa hon flera gånger hur snälla vi va som stannade och pratade med henne, hon berätta att hon själv aldrig skulle göra så, hehe. Hoppas hon gör det i framtiden till någon annan eftersom vi gjorde det mot henne! Vi begav oss upp till rummet en till vår förvåning va dörren låst från insidan, först blev vi lite paffa och började skratta. Sedan visste vi inte vad vi skulle göra, vi ryckte i dörren och försökte få upp den tills en av dem gick upp och öppnade, kan ju inte säga att vi var särskilt tysta när vi kom in, där fick de igen lite grann ;) 
 
Nästa dag packade vi ihop våra saker snabbt, köpte frukost på hotellet och tog med på bussen. Vi va ganska slöa på vägen hem och jag kom hem runt 9-tiden. Andrea min söta turtle hämtade upp mig på tågstationen och körde hem mig! Kan säga att jag lätt åker tillbaka, va en mysig stad och vill gärna utforska den mer :D
 
~ Sista bilden tog jag precis innan jag hoppade av bussen i New York ~
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0