Måndag.. what a day!

Neh nu måste jag berätta om söndagen, hände väldigt mycket, bra och dåligt! Jag och Johanna vaknade upp runt halv nio och började sakta men säkert göra oss iordning för stranden. Vi var båda supertaggade inför årets första dopp och kanske även få lite färg (jag tycker iofs om att vara blek, så spelade inte så stor roll höhö). Johanna körde och väl framme är det en liten kort kö för att komma in till parkeringen, det skulle kosta 5 dollar för det. Rimligt pris tycker jag. Men, när vi kommer fram räcker Johanna fram pengarna varpå kvinnan frågor om vi är "medlemmar". För annars kostar det 15 dollar att parkera. WHAT. Det va lite min reaktion, vi hade bar 5 dollar löst, vi frågade snabbt om de tog kort vilket de gjorde, allt gick så fort och whipps hade jag betalat 15 dollar för en parkering där vi endast skulle stå någon timme, lite surt. Vi var smått irriterade när vi kom ut då priset va onödigt dyrt, blev dock lite gladare när vi såg stranden! Men här stoppar inte problemen. Vi ser att man måste passera en viss passage för att komma in till stranden och gissa vad... det kostade pengar det med. De ville ha 10 dollar för det. Vi tappade smått hakan och Johanna frågade mannen som stod där om det faktiskt kostade pengar att komma in till stranden, vifick ett kort "ja" till svar. Där drog vi gränsen,  nej nej NEJ! Som tur va fanns det en fin park bredvid där vi slog oss ner och lade oss för att sola. Drygt bara att det aldrig blev något dopp.
 
Men nog om det, vi hade det kul och efteråt drog vi tillbaka mot Johannas och köpte oss varsin Frozen Yoghurt, stekhett ute! Väl hemma tog jag mig en snabb dusch och började småpacka ihop alla saker innan det plötsligt var dags att dra sig mot tågstationen. Allt gick bra där förutom att jag fick väldigt bråttom med att ta mig från en Grand Central station till Pennstation (tar ca 20 min att gå om man lägger på ett rejält kol!) Värmen va helt galen så det gjorde det inte enklare hehe! 
 
Sedan nästan hemma mötte jag upp Andrea för att bara snacka, hon hade haft det lite jobbigt och vi båda va trötta och behövde någon att prata med. Alltid skönt att prata med en awesome kompis, ska ses imorgon igen för lite frukost! Nu är det dags för mig att dejta sängen, godnatt alla maskar ~
 
Äntligen fått använda min c00la keps jag fick i julas av värdfamiljen <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica AuPair Fjant

Min blogg om mitt AuPair-år i USA!

RSS 2.0